Typy biznesu

ipad-605420_960_720

W dziedzinie biznesu wyróżnia się szeroki wachlarz rozmaitych czynników, które przesądziły ostatecznie o podziale owej dyscypliny na trzy podstawowe kategorie. Mowa tu o tradycyjnej spółce, franchisingu oraz MLM.http://budmax.co.pl/drzwi-warszawa/drzwi-na-wymiar-na-stare-oscieznice.html Jako ten ostatni rodzaj biznesu rozumie się Marketing Wielopoziomowy czyli w dosłownym tłumaczeniu na język angielski, bowiem od tego języka to pojęcie się wzięło – Multi Level Marketing. W zakresie wszystkich tych typów biznesowych można mówić o korzyściach i niedostatkach, plusach oraz wyraźnych minusach.

Ogólnie w sferze biznesu klasycznego sukces przetrwania z taką firmą jest wyłącznie nasz, podobnie jak i idące w parze z tym środki pieniężne, co oznacza, że w zasadzie nie musimy z nikim się dzielić. Nie ma podziału kwot uzyskanych miesięcznie czy ogólnie dochodu spółki. Niestety minusem jest to, że kiedy tracimy to my i to z reguły bankructwo jest bardzo drastyczne. Nierzadko uznaje się za podstawę biznesu zakładanie kilku podmiotów na przestrzeni czasu, aby mimo utraty każdego z nich móc wyrobić sobie empirycznie doświadczenie odnośnie tego, w jaki sposób należy i nie należy prowadzić spółki będącej naszym biznesem.

Kolejny aspekt to franchising czyli sposób na zakup systemu i firmy, jaka już działa na przykład pod znaną marką i w ten sposób mamy w pewnym sensie kota w worku, ale sukces franszyzy jest sukcesem do podziału. Przykładem jest chociażby sieciowa restauracja, która na przykład jest rozsiana na terenie całego naszego kraju, a jej placówki znajdują się w różnorodnych miejscach. Mimo tego, że działają one w ramach jednej marki i pod konkretnym szyldem, opierają się przede wszystkim na rozmaitych właścicielach poszczególnych placówek, które nimi według określonych zasad zarządzają.

Jeżeli natomiast mowa o wielopoziomowym marketingu czyli wyżej wspomnianej formie MLM, to jest to system dystrybucji wprost, a więc sprzedaży czy świadczeniu usług bezpośrednio. Każdy może na tym poziomie tworzyć swoje placówki biznesowe, uczestnicząc aktywnie w biznesie, jaki określa się wówczas jako zautomatyzowany.